Hírek

 

2019. május 21.

 

Az elmúlt héten szakpolitikai megbeszélést folytattunk az ún. jogi híd témájában az Innovációs és Technológiai Minisztériumban . Egyesületünket és az Alapítványt az elnökség tagjai mellett a Miskolci Egyetem jogtudományi dékánja és a problémát körbejárt szakjogász tagtársunk képviselte. Mindig öröm a közös gondolkodás az ország vezetőivel. A megbeszélés tárgya a JOGI HÍD létrehozatala volt.

 

A jogi hídról pár gondolat: amennyiben egy tipikus családi vállalkozás vezetője - aki egy személyben ügyvezető és aláíró - tartósan cselekvőképtelenné válik, vagy sajnálatos módon elhuny, akkor a vállalkozása működésképtelenné válik, nem éli meg a hagyatéki folyamat végét, pedig a nemzetgazdaság felé adókat fizetett, ill. a családját, alkalmazottak, így azok családjait, ill. beszállítókat és azok családjait tartotta el. Ennek a visszásságnak felszámolása, jogi rendezése, a célunk. 

 

  

2019. május 20.

Tájékoztató az Alapítvány munkájáról

A Családi Vállalkozások Országos Egyesülete által alapított Közhasznú Alapítvány célja: a családi vállalkozás, mint üzleti forma, mint életforma, mint jövőkép ( gazdasági – és szociális értelemben) népszerűsítése, a generációváltás folyamatának elősegítése alapítványi eszközökkel és lehetőségekkel.

 

Célunk a családi vállalkozások alapítóinak meglévő kompetenciáját, gyakorlati tudástranszferen keresztül átadni a családi vállalkozások új vezetői/tulajdonosi generációjának.   

 

 Sokat tettünk eddig is.Több felsőoktatási intézménnyel is együtt dolgozunk (Budapesti Gazdasági Egyetem, Miskolci Egyetem , Neumann János Egyetem illetve a SEED Alapítvány.) Segítségükkel és közreműködésükkel  szeretnénk kialakítani azt az üzleti tudástranszfer online platformot, amely folyamatosan fejlesztett, fókuszált tartalommal elégíti ki a fiatal családi vállalkozók és a fejlődni akaró idősebb generáció gyakorlati tudásvágyát.

 

Az alapítványi eszközökhöz pályázat útján juthatnak a jelentkezők. A pályázók szakmai segítség mellett, közvetett anyagi támogatásban is részesülhetnek. Néhány példa a támogatási formák közül:

  • heti, havi gazdasági szaklapok, közlönyök éves előfizetés
  • szakkönyvek, kiadványok, (a támogatást igénylő, összeállítása alapján)
  • magas költséggel járó szakmai konferenciákon valórészvétel
  • államilag akkreditált nyelvi képzési költségei, bizonyítvánnyal igazolt tanulmány lezárása után.
  • külföldi tanulmányutak részbeni anyagi fedezete.
  • vagyoni értékű egyéb támogatás (pl. helyiség, könyvelési szolgáltatás)

 

Az Alapítvány által szervezett képzés, tréning a pályázó számára ingyenes!

 

2019. május 3.

 Örömteli és megtisztelő tárgyalás után, megállapodás született az MGYOSZ Főtitkára, a CSOVE Elnöke, és az Alapítvány Kuratóriumi Elnöke között, hogy a jövőben bekapcsolódunk az MGYOSZ tevékenységébe, mint a Családi Vállalkozások érték és érdek képviselői..

 

Ettől a megállapodástól többek közt azt várjuk, hogy a CSV-k jogi meghatározása, és  az időközben felmerült Jogi Híd kérdésében (Tulajdonos váratlan halála esetén a Vállalkozás túlélésének biztosítása)segítséget kapunk fenti nagyon fontos Szervezettől. 

 

2019. május 2.

 

Tisztelt Dr. Berendi Péter úr!

Mai telefonbeszélgetésünkre hivatkozva ezúton küldöm időpont egyeztetésünkkel kapcsolatos megerősítő e-mailemet.2019. május 28-án keddi napra tervezzük egyesületünk, a Gáziparosok Országos Egyesületének éves közgyűlését. Közgyűlésünkön a jellemzően családi vállalkozásokat működtető tagjaink figyelmét szeretnénk felhívni a generációváltás problematikájára, melyről visszajelzésük alapján a közvetlen érintettségük okán is szívesen hallanának.                                                                                                                                    Nagyon örülnénk, és megtiszteltetésnek vesszük, ha meghívásunkat elfogadja, és a kérdés szakértőjeként részt vesz a közgyűlés keretében ezen a beszélgetésen. A téma feldolgozása mellett a CSVOE és az Alapítvány legfontosabb célkitűzéseinek bemutatására is lehetőséget ad ez a program, melyen keresztül a két országos szervezet jövőbeli szorosabb kapcsolatkiépítése is megvalósulhat, melyben rejlő lehetőségekről már sokszor beszéltünk.

Tisztelettel és Üdvözlettel:

Varró Zsuzsanna
GOE főtitkár



 

2019. április 23. 

 

Alapítványunk megtisztelő felkérést kapott a Piac és Profit Magazin Főszerkesztőjétől.

„Tisztelt Berendi úr, Kedves Péter

Tisztelettel felkérlek előadás tartására Cégmarketing - 2019 című, Legyen egy sztorid! alcímű, 2019. május 23-án Budapesten megrendezendő Piac & Profit konferencián. Az évente visszatérő rendezvényünkön idén is a legújabb marketingtrendeket mutatjuk be, rendkívül gyakorlatiasan, az üzletmenetbe azonnal beépíthető információkkal, tanácsokkal. Előadóink a mindennapi marketing legjobb ismerői, kiváló szakemberek, ismert marketingesek.

Nagyon szeretném, ha elfogadnád a felkérésemet. A mellékelt szinopszisban besárgítottam a neved és a témádat. A pontos előadáscím természetesen a te jogosítványod.

https://piacesprofit.hu/konferenciakozpont/cegmarketing-2019/

Az előadások 20 percesek, az időre beosztott tematikát a felkérések visszaigazolása után készítem és küldöm. Még arra kérnélek, hogy az előadások blokkját követő szünetig maradj, hogy a résztvevők személyes kérdéseire válaszolj.

Várom szíves válaszodat, elfogadod-e a felkérésemet, számíthatunk-e ismét a rendkívüli szakértelmedre, tudásodra.”

 

 

Az előadásról későbbiekben beszámolunk.

 

 

2019. április 17. 

Megérkeztek a fotók az április 4-ei CSVOE KLUB napon, ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési szerződés aláírásáról. 

Az Alapítvány életében a SEED-el való együttműködés nagy jelentőségű, mert olyan teret nyit meg, amely tevékenységünket egy magasabb szintre emeli. 

 

SEED es CSVOE alapitvány együttműködés

 

 

M Á R C I U S   H A V I   T Á J É K O Z T A T Ó

 

Ezúton adunk tájékoztatást az elmúlt hónap munkájáról.

 

A legfontosabb esemény, hogy megkezdtük az SZJA 1% gyűjtésének reklámozását.

Jelenleg az Egyesület tagságához fordultuk, és közzé tettük az Egyesület, és az Alapítvány honlapján a kérésünket.

Két együttműködő Társzervezet a saját körein belül segíti a reklámot.  (MGYOSZ, és a SEED Alapítvány.) Kélek Titeket, hogy saját kapcsolati rendszereteken belül segítsétek a gyűjtés sikerét.

Részt vettünk az IFKA Alapítvány” újra kezdő vállalkozók” segítésével kapcsolatos műhelymunkán.

Aláírtuk a a SEED Vállakozásfejlesztési Alapítvánnyal együttműködési megállapodásunkat.

Az MGYOSZ anyagi támogatásával megkezdtük az Alapítólevelünk módosítását. (az időközben bekövetkezett személyi változások átvezetése, és az alapítás óta eltelt idő, jogszabályi változásainak átvezetése témájában) 

2019 április 2-től  az Alapítvány honlapjának karbantartását, a Facebook és Instagram rendszerébe való bekapcsolódást új egyesületi tagunk az Osvalt család, Probonó vállalta.

 

2019. április 12. 

K  Ö  Z  L  E  M  É  N  Y

 Adatkezelési tájékoztató ügyfeleknek 

 

A Családi Vállalkozások Országos Egyesület Közhasznú Alapítványa  (a továbbiakban: Szervezet) a működése és a http://www.csvoe-alapitvany.hu/ (a továbbiakban: Honlap) működtetése során a Szervezet számára személyes adataikat megadó természetes személyek, Honlapra látogatók, Honlapon regisztrálók vagy személyes adataikat egyéb módon megadó (a továbbiakban együttesen Érintett) adatait kezeli. Az adatok kezelésével összefüggésben a Szervezet ezúton közli az érintettekkel, hogy az általa fenti viszonylatban kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, valamint az érintettek jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. kérésre a szükséges felvilágosítást megadja. Az Érintett,  hozzájárulásával elfogadja az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat, és hozzájárul a meghatározott adatkezelésekhez

  

2019. április 2. 

Az alábbi levelet kapta az Alapítvány:

Tisztelt Berendi Péter,

Ezúton is szeretném megköszönni, hogy részt vett a Danube Chance 2.0 projekt márciusi szakértői workshopján.

A projekt következő eseménye április 30-án kerül megrendezésre, melynek kapcsán szeretnénk az Ön segítségét kérni. Az eseményen szeretnénk összehozni újrakezdő vállalkozókat, sikeres üzletembereket és mentorokat, hogy elindulhasson a tudásmegosztás közöttük.

Tudna abban segíteni, hogy a három célcsoportunkhoz ajánl vállalkozókat, vállalatokat?  Kérem, hogy amennyiben lehetséges, valamilyen módon kössön össze bennünket a kapcsolatrendszere releváns tagjaival.

Az április 30-i eseményre természetesen Önt is szeretettel várjuk.

IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. 


Az eseményen természetesen részt veszünk, és segíteni fogunk.

 

 

F E L H Í V Á S

Azért kérünk, hogy adni tudjunk!

 A Családi Vállalkozások Országos Egyesülete által alapított Közhasznú Alapítvány célja: a családi vállalkozás, mint üzleti forma, mint életforma, mint jövőkép ( gazdasági – és szociális értelemben) népszerűsítése, a generációváltás folyamatának elősegítése alapítványi eszközökkel és lehetőségekkel. 

Magasabb szempontból a családi vállalkozások alapítóinak meglévő kompetenciáját , gyakorlati tudástranszferen keresztül átadni a családi vállalkozások új vezetői/tulajdonosi generációjának, elősegítve a generációváltás könnyebb lebonyolítását és a korszerűbb gyakorlatorientált üzleti tudás térnyerését annak érdekében, hogy a pályakezdő fiatalok minél magasabb százaléka válassza ezt a fajta boldogulást, maradjon itthon és gyarapítsa Magyarország GDP-jét, gazdasági – és szellemi elitjét.

Sokat tettünk eddig : több felsőoktatási intézménnyel is együtt dolgozunk (Budapesti Gazdasági Egyetem, Miskolci Egyetem.) segítségükkel és közreműködésükkel  állami szerepvállalás (SEED Alapítvány) mellett szeretnénk kialakítani azt az üzleti tudástranszfer online platformot, amely folyamatosan fejlesztett, fókuszált tartalommal elégíti ki a fiatal családi vállalkozók és a fejlődni akaró idősebb generáció gyakorlati tudásvágyát.

Ahhoz, hogy többet tehessünk , minden hozzájárulásra szükségünk van és erre a tavaly elnyert közhasznúság lehetőséget is biztosít!

Az Alapítvány honlapja http://www.csvoe-alapitvany.hu/ részletesen taglalja a pályázat útján elnyerhető lehetőségeket, de ahhoz, hogy ezt magas színvonalon és folyamatosan biztosítani tudjuk arra kérjük, hogy 1%-ának felajánlásával csatlakozzon hozzánk.

Tegye ezt azért, mert a saját gyerekeink jövőjéért dolgozunk, azért, mert az ország jövője az életképes családi vállalkozások minél nagyobb számán, a helyi közösségek igényeinek megfelelni akaró vállalkozások színvonalának fejlesztésén is múlik

Mi tudjuk, hogy ez az ügy kiemelten fontos…
Kölcseyvel szólva: „…hass, alkoss, gyarapíts, s a Haza fényre derül"

Számlaszám: 10100833-61731700-01004004     Adószám: 18647196-1-41

 

 

 2019 március 21.

Az alábbi hosszú levelet kaptam.
Kívánatosan közlöm a tartalmát, mely meggyőzött arról, hogy az Alapítványi munka meghozza a gyümölcsét.
Jó olvasást kívánok

Berendi Péter
 
 
„2013 novemberében egy FIVOSZ rendezvényen volt szerencsém meghallgatni Önt, amikor is megosztotta velünk a történetét, és tanácsokkal látott el minket.
 
Óriási élmény volt számomra, és mivel rendszeres jegyzetelő vagyok, nagyon sok mindent felírtam. Bár akkor még nagyon kezdő vállalkozó voltam, már akkor tudtam, hogy a tapasztalatai számomra egyszer felbecsülhetetlen kinccsé fognak válni. És így is lett. 
 
A tanácsait már akkor is pontba szedtem, és az elmúlt évek alatt sokat jelentettek nekem:

1. Óriási vállalkozói kedvvel és rizikóval (rizikó nélkül nincs üzlet): az elmúlt évek alatt nem hagytam, hogy a környezetem (akik zöme főleg munkavállaló) elnyomja a bennem buzgó hatalmas tenni akarást. A rizikó része pedig megtanított a következőre: egyszer nyerünk, másszor pedig tanulunk. Ha nem tanulok belőle, akkor fog veszteséggé válni. 
 
2. Kapcsolatépítés: elkezdtem többféle rendezvényre, vállalkozói körökbe járni, hogy el tudjam kezdeni kiépíteni a vállalkozói kapcsolati körömet. Ilyen olyan tapasztalattal, de összességébe véve nagy szükségem volt rá, hogy rájöjjek: egy vállalkozó, ha másképp gondolkodik, az a jó. Arra van szükség. Találtunk remek együttműködő partnereket, volt hogy feladatokat tudtunk át delegálni más cégekhez. 
 
3. A vállalkozás idő, energia pénz és türelem kérdése. 
Többször megfordult a fejemben, hogyha mindezt tudtam volna, amit most, akkor is belevágtam volna-e? Hiszen a terület, ahol dolgozunk annyira összetetté vált, amire 5 évvel ezelőtt még nem volt példa. Arra jutottam, hogy anno nem vágtam volna bele, de nem azért, mert nem élvezem a vállalkozói létet, hanem mert megrettentem volna tőle. Akkor még nem tudtam annyi mindent, mint amit az elmúlt 5 évben magamba szívtam. 
Annyi könyvet vásároltam, annyi előadásra jártam, hogy az elmúlt 5 évet nyugodtan tekinthetem úgy, hogy kijártam egy extra egyetemet... Azzal a különbséggel, hogy vállalkozóként nem szűnők meg tanulni, újra és újra könyveket venni/olvasni és előadásokra járni.
 
4. Tudni kell hol a határ.
Ezzel a tanáccsal nehezen tudtam még az elején mit kezdeni, de aztán ahogy növekedtünk, ahogy egyre több mindenre kellett rálátni, odafigyelni, fejleszteni, ellenőrizni... megértettem, hogy a kevesebb, több. Inkább elkezdtem mélyíteni az adott területet, mint belevágni egy újba. (ezt persze azután tanultam meg, mint hogy belevágtunk egy extra új területbe és se a meglévőre, se az újra nem tudtunk elegendő energiát fordítani)
 
5. Önmegtartóztatás: ezt leginkább önfegyelemként értelmeztem. Az életem legkülönbözőbb területén elkezdtem fejleszteni az önfegyelmemet. Ott is, ahol nem tűnt, túl nagy jelentőségűnek, de tudom, hogy a sok kicsi is sokra megy. Pl. napi 5-6 kávé helyett, maximum 2, ha nagyon gyenge az akaraterőm, akkor kivételes napokon lehet 3. Sportolok, odafigyelek az étkezésre. Nem iszom alkoholt, nincs dohányzás stb. A magánéletemben alkalmazott önfegyelem pedig kihatással lett a vállalkozói létemre is: elkezdtem jobban fókuszálni és nem engedni a pillanatnyi kedély állapotnak. 
 
6. A munkatársnak legyen sikerélménye. Ha nincs sikerélménye, kedvét szegi és akár még ellenség is lehet, vagy kilép és átmegy a konkurenciához. Hát igen... az első munkatársaimmal megtapasztaltam. Leginkább a kilépés részét. 
 
7. A cég tulajdonosnak mindig a legmagasabban kell lennie tudásban. Ezen a ponton szűnni nem akaróan dolgozom. Például, amikor elkezdtünk dolgozni külsős marketingesekkel, elkezdtem tanulni a közösségi média marketinget alapjait. Így egy nyelven tudunk beszélni, értem amiket mondanak, és sokkal hatékonyabb stratégiákat tudunk felépíteni, tesztelni, módosítani. Ráadásul a munka így kifejezetten élvezetessé is vált mindannyiunk számára. 
 
8. A tulajdonosból áradni kell a szeretnek a munkatársak felé. Ha tudom történt vele valami, tudni kell kimutatni, mert egy család vagyunk. 
Egy munkatársunk, miután kiderült, hogy kisbabát vár, tudtuk, hogy a gerince nincs jó állapotban, és többször hazavittük, hogy ne kelljen állnia a buszon. Bár már nem dolgozik nálunk, mind a mai napig megvan a jó kapcsolat és meleg szívvel gondol vissza ránk. Ez az érzés tényleg semmihez sem fogható. 
 
Persze még sok minden mást is leírtam, de ezek a tanácsok a maguk egyszerűségében nagyszerűek voltak, érthetőek és alkalmazhatóak. 
 
A mi kis családi vállalkozásunk 2013-ban telefontokok gyártásával indult. Eljutottunk arra a pontra, hogy tavaly év vége felé feltettük a kérdést, akarjuk-e így ebben a formában folytatni? A válasz az volt, hogy csak és kizárólag, ha márka képviseletté válunk. Rá egy hónapra cégünk jogosult lett Disney és Marvel telefontokok gyártására. 
 
Berendi Úr volna-e lehetőségünk arra, hogy felkeressük Önt egy rövid személyes találkozó erejéig, ahol kikérjük a tanácsait ebben a helyzetben? Szeretnénk jól csinálni.”



2019 március 8.


Korábbi támogatási ígéretének megfelelően az MGYOSZ jogügyi osztálya megkezdte Alapszabályunk felülvizsgálatát, és szükségszerinti módosításainak átvezetését.



2019 március 4.

Az Alapítvány pályázatot nyújtott be (NEA 19) a működési költségek fedezetére. Korábban sajnos soha nem sikerült eredménnyel pályáznunk. Reméljük, hogy a mostani pályázatunk eredményes lesz.



F E L H Í V Á S

Nagyon fontos időszak következik az Alapítvány életében. Megkezdjük az SZJA 1%-nak a gyűjtését. Szeretnénk kihangsúlyozni, hogy a fiatal kezdő vállalkozók képzésének rendkívül fontos szerepe van a magyar gazdasági életben. Ezért a felajánlott összegeket 100% -ban visszafordítjuk a képzésekre és a támogatásokra. A befolyó összegből egyetlen forintot sem fordítunk működési költségekre!
Családi Vállalkozások Közhasznú Alapítványa a jövő fiatal vállalkozói, és a visszavonuló Alapítók érdekében és javára tevékenykedik. Munkánk támogatására kérjük ajánlja fel az SZJA 1 %-át. Mindenről részletesen tájékozódhat a www.csvoe-alapitvany.huHonlapon. Kérek mindenkit, hogy osszátok. KÖSZÖNJÜK

Számlasz:10100833 61731700 01004004                            Adósz:18647196 -1- 41




2019 február 21.

A Piac és Profit rendezésében nagy sikerű Osztrák- Magyar üzletember találkozóra került sor. Alapítványunk részéről dr. Berendi Péter vett részt.


2019 február 14.

A Piac és Profit Magazin nagyszabású Konferencián elemezte a generációváltás kérdéseit, és   annak lehetőségeit, hogy milyen módon lehet segíteni, a felmerülő gondokon- Alapítványunk Kuratóriumi elnöke dr. Berendi Péter is hozzászólt, egy olyan kérdés boncolgatásával, amely a visszavonuló alapitoknak okoz nehézséget.  Az előadás vázlata a következő volt:
Jól megy a cégem, most vonuljak vissza?
Elfáradtam, át kellene adnom a vezetést.
A családnak tudnia kell az elképzeléseimről                                                                                                
Ki legyen az utódom?
Mi vezetett arra, hogy visszalépjek?                                                                                   
Mit is kezdek majd magammal?
Mennyire szólhatok be az utódom munkájába?                                                         
Hogy viselkedjek a volt munkatársaimmal?                                                                  
Hogy viseljem, hogy már csak a” nagy öreg” vagyok?
Mikor kezdjek gondolkodni a „pihenés” utáni jövőről?                                                                               

A megoldás:
tanácsok adása, de csak annak, aki kéri!!                                                                                                              
a fiatalok tanítása,                                                                                                        
előadások tartása a témába vágó konferenciákon,                                                  
szakmai társadalmi szervezetekben végzendő aktív munka, (CSVOE)
társadalmi felelősség vállalás programban való részvétel
a vállalat-vállalkozás hosszútávú stratégiájának alakítása,
SEED …Alapítvány Mentor programja,
Esetleges érdeklődök az Elnök  e- mail címén kérdezhetnek



2019 február 12.

Pál Attila kuratóriumi tag részt vett az Innovációs és Technológiai MINISZTÉRIUM által szervezett: Újrakezdő vállalkozók támogatásával foglalkozó Konferencián.


2019 február 8.

A PÉNZ 7 című program keretében előadást tartottunk a Szilágyi Erzsébet középiskolában, a vállalkozói munkáról.


2019 február 5.

A középiskolák számára készült képzési program

A három évvel ezelőtt alapított, és az oktatást, valamint a kultúra támogatást célul tűző program egyik sarkalatos feladata, a fiatalok Vállalkozóvá válásának segítsége. 
Ezt a feladatot több ismert Egyetem közreműködésével már évek óta gyakoroljuk,- valósítjuk meg.
E mellett igény jelentkezett, hogy a fiatalabbak, már a középiskolák utolsó egy- két évében ismereteket szerezzenek, akik potenciális utódok, a szülők által alapított vállalatok vezetésében és természetesen gondolunk azokra a fiatalokra is akik háttér nélkül a vállalkozás létesítésében gondolkodnak.                                                                     
Ismert tény, hogy a magyar gazdaság döntő termelési hátterét a kis és közép vállalkozások adják, és ezen belül a családi vállalkozások jelentős mennyiséget alkotnak.
Az Egyesület Alapítványában tevékenykedő személyek sok évtizedes vezetői tapasztalattal rendelkeznek, és a gyakorlatban szerzett ismereteiket mesélik el, köznapi nyelven az érdeklődő fiataloknak.
Természetesen ezeken az 1 óra időtartamú előadáson interaktív módon kapcsolódhatnak be a gyermekek.
A workshopnak is nevezhető beszélgetés előzetes egyeztetés alapján kerül megrendezésre.
A szolgáltatás az iskola számára teljesen ingyenes.
Kérésünk csak a szervezésre irányul. Optimális létszám 25-30 fő.
Az időpontot az iskola határozza meg.



2019 február 1.

Az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól megtisztelő meghívást kapott az Alapítvány. A megbeszélésen Pál ATTILA Kuratóriumunk tagja vesz rész.
„A vállalkozások átadásának szabályozása a hazánkban is jelentős gazdasági súlyt képviselő KKV-k generációváltása és öröklése miatt fontos tématerületté vált a közelmúltban. Célunk egy joggyakorlatot segítő koncepcionális javaslat elkészítése, amely reflektál erre és feloldja a KKV-k öröklése, átadása közben felmerülő jogi akadályokat, akár családon belül, akár azon kívül.
Ennek érdekében, ezúton szeretnénk meghívni Önt egy kerekasztal beszélgetésre, hogy megismerjük, hogy munkájuk során milyen jogalkalmazási és jogalkotási problémákkal, akadályokkal találkoznak a generációváltással kapcsolatban és azokra milyen megoldási javaslataik lennének.”



2019 január 31.

A hatalom átadása, avagy mikor váltsam le magam? Mi az ára, ha lekésem a pillanatot? Miért kell ehhez külsős?
 
BORBÉLY LÁSZLÓ, szervezetfejlesztő, üzleti coach, a Piac és Profit – „Generációváltás finisben” konferenciáján elhangzott előadásának rövid összefoglalója a szövegetitt olvashatja.
Az 1. generációs magyar kkv vezetője: mindenben ő dönt, vagy felülbírál, hisz mindenhez ért, ha nem, akkor az „A” pont érvényes J. Működése általában irracionális, hiszen csak a kompetenciában hisz.
Ha eljut odáig, hogy elgondolkozik a generációváltáson a cége vezetésében, többnyire már akkora rajta a nyomás, hogy alig bírja a terheket, rég kiégett és többnyire testi tünetei vannak. (Milyen szép lenne ezzel szemben a tudatosan tervezett, „preventív” generációváltás?)

Megvalósítható ez, és ha igen, mi kell hozzá?
Észlelés, elfogadás, tudás és hit.
Ha ezek mind megvannak, akkor jön a neheze: a változás és annak lebonyolítása.
Ha végignézzük a fenti felsorolást, a külsős bevonásának igénye nem kérdés. Ki az, aki azt állítja, hogy mindezekben egyaránt objektív, képzett és magabiztos?
Erre való egy profi szervezetfejlesztő és coach.
Diagnosztizál, beavatkozik, segíti a folyamatokat, a változás menedzsmentet és a belső – és külső kommunikációt, eközben egyezteti az átadó és átvevő generációk érdekeit, támogatja a kiválasztást, a racionálisabb folyamatok – és struktúrák kialakítását, a konfliktusok kezelését, azaz erős, segítő/támogató jelenlétével egyszerűsíti és könnyíti a folyamatokat.
Egy dolgot nem vehet le egy külsős a megbízóiról, a DÖNTÉST!

A halogatás nagymesterei soha, vagy elkésve hoznak nehéz döntéseket:


 

 

2019 január 28.

A hatalom átad Berendi Péter Piac és Profit konferenciáján elhangzott hozzászólásának téma vázlata.

Jól megy a cégem, most vonuljak vissza?
Elfáradtam, át kellene adnom a vezetést.
A családnak tudnia kell az elképzeléseimről
Ki legyen az utódom?
Mi vezetett arra, hogy visszalépjek?
Mit is kezdek majd magammal?
Mennyire szólhatok be az utódom munkájába?
Hogy viselkedjek a volt munkatársaimmal?
Hogy viseljem, hogy már csak a” nagy öreg” vagyok?
Mikor kezdjek gondolkodni a „pihenés” utáni jövőről?
 
 
A megoldás:
tanácsok adása, de csak annak, aki kéri!!
a fiatalok tanítása,
előadások tartása a témába vágó konferenciákon,
szakmai társadalmi szervezetekben végzendő aktív munka, (CSVOE)
társadalmi felelősségvállalás programban való részvétel,
a vállalat-vállalkozás hosszútávú stratégiájának alakítása,
SEED …Alapítvány Mentor programja,




2019 január 25.

Tájékoztató

 

Családi Vállalkozások Országos Egyesület Alapítványának programja középiskolák számára.

A három évvel ezelőtt alapított, és az oktatást, valamint a kultúra támogatást célul tűző program egyik sarkalatos feladata, a fiatalok Vállalkozóvá válásának segítsége.

Ezt a feladatot több ismert Egyetem közreműködésével már évek óta gyakoroljuk,- valósítjuk meg.

E mellett igény jelentkezett, hogy a fiatalabbak, már a középiskolák utolsó egy- két évében ismereteket szerezzenek, akik potenciális utódok, a szülők által alapított vállalatok vezetésében és természetesen gondolunk azokra a fiatalokra is, akik háttér nélkül a vállalkozás létesítésében gondolkodnak.

Ismert tény, hogy a magyar gazdaság döntő termelési hátterét a kis- és középvállalkozások adják, és ezen belül a családi vállalkozások jelentős mennyiséget alkotnak.

Az Egyesület Alapítványában tevékenykedő személyek sok évtizedes vezetői tapasztalattal rendelkeznek, és a gyakorlatban szerzett ismereteiket mesélik el, köznapi nyelven az érdeklődő fiataloknak. Természetesen ezeken az 1 óra időtartamú előadáson interaktív módon kapcsolóhatnak be a gyermekek.

A workshopnak is nevezhető beszélgetés előzetes egyeztetés alapján kerül megrendezésre.

A szolgáltatás az iskola számára teljesen ingyenes.

Kérésünk csak a szervezésre irányúl. Optimális létszám 25-30 fő. Az időpontot az iskola határozza meg.

Érdeklődés esetén, a Kuratórium elnöke, dr. Berendi Péter a Roland Divatház alapítója személyesen egyeztet az iskola által kijelölt „kapcsolattartó” személlyel.

Az első workshopra 2019 január 15-30 között (és után) kerülhet sor.

Kapcsolat: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Üdvözlettel dr. Berendi Péter


2019 január 24.

A CSVOE Egyesület és Alapítvány 23018 november végi közös rendezésű Online Workshop értékeléséről olvashat a www.csvoe.hu Honlapon.


2019 január 20.

BOOM Magazin Nagysikerű „villám ismerkedés” elnevezésű rendezvényén vettünk részt. A SPOON hajon rendezett eseményen közel 100 magasbeosztású vállalati, és egyéb Szervezet vezetője vett részt. A cél a szakmai ismerkedés volt. Nagyon sok új cégnél volt lehetőségünk az Egyesületet és az Alapítványt bemutatni. 
Rudas László és Berendi Péter, az Egyesületi tagság fontosságát, és az 1% SZJA gyűjtés céljait mutatták be. be.



2019 január 19.

A SEED alapítvánnyal megállapodtunk az együttműködésben. Az Alapítvány Honlapján február 20-tól külön CÍM alatt olvashatóak a SEED tevékenységéről, és az együttműködésről szóló ismertetések. A SEED igazgatója, Lakatosné Lukács Zsuzsanna, az Alapítvány Kuratóriumának tagja lett.


2019 január 16.

Az Alapítvány jogosult lett az SZJA 1%-nak a gyűjtésére. A befolyó támogatást az „itt” olvasható módon kívánjuk elkölteni.

ELŐSZÓ
A CSVOE  KÖZHASZNÚ ALAPÍTVÁNY  SZJA  1’%_GYÜJTÉSI PROGRAMJÁHOZ

 
A Családi Vállalkozások Országos Egyesülete által alapított Közhasznú Alapítvány célja: a családi vállalkozás, mint üzleti forma, mint életforma, mint jövőkép ( gazdasági – és szociális értelemben) népszerűsítése, a generációváltás folyamatának elősegítése alapítványi eszközökkel és lehetőségekkel.
Az alapítványi eszközökhöz pályázat útján juthatnak be a jelentkezők. A pályázók szakmai segítség mellett, anyagi támogatásban is részesülhetnek. Néhány példa a támogatási formák közül:

  • heti, havi gazdasági szaklapok, közlönyök éves előfizetés
  • szakkönyvek, kiadványok, (a támogatást igénylő, összeállítása alapján)
  • magas költséggel járó szakmai konferenciákon valórészvétel
  • államilag akkreditált nyelvi képzési költségei, bizonyítvánnyal igazolt tanulmány lezárása után.
  • külföldi tanulmányutak részbeni anyagi fedezete.
  • vagyoni értékű egyéb támogatás (pl. helyiség, könyvelési szolgáltatás)

Az Alapítvány által szervezett képzés, tréning a pályázó számára ingyenes!
Ahhoz, hogy többet tehessünk, minden hozzájárulásra szükségünk van és erre a tavaly elnyert közhasznúság lehetőséget is biztosít!

Számlaszámunk: 10100833-61731700- 01004004,  Adószám:18647196-1-41



2019 január 11.

Az Alapítvány meghívást kapott a Piac és Profit által rendezendő nagyszabású-generációváltással kapcsolatos Konferenciájára. Előadónk dr. Berendi Péter   „és mi lesz utána….” címmel a visszavonuló alapitók gondjairól fog beszélni.


2019 január 5.

A SEED Kisvállalkozás fejlesztési Alapítvány és a CSVOE Közhasznú Alapítvány megkezdte tárgyalásait a jövőbeni Együttműködés gyakorlati kérdéseiről



2019 január 3.

dr. Berendi Péter, a CSVOE Közhasznú Alapítvány kuratóriumi elnöke tájékoztatást adott az Alapítvány soron következő nagy feladatáról.
Nincs aktuálisabb téma a családi vállalkozások körében, mint a generációváltás. Ez nemcsak a magyar gazdaságban izgalmas kérdés, de a világ sok országában szembesülnek azzal a gazdasági kárral, amit egy rosszul végrehajtott tulajdonosváltás idézhet elő.
Tapasztalatok szerint három generációváltásból kettő nem lesz sikeres. Például azért nem, mert gazdasági gondok lépnek fel, vagy az utód mégsem kívánja az ősök cégét tovább vinni. A generációváltás sikerét több negatív tényező is befolyásolhatja. Egyik ilyen, hogy az utód már képzettebb, mint a szülők, sikerélményre vágyik, s ezt nem kapja meg, ha a szülők által már sikeressé tett vállalatot viszi tovább. Ott sokszor nincs igazi kitörési lehetőség, a már csúcsra vitt üzlet egyszerű működtetése pedig nem elégíti ki az ambiciózus fiatalt. Akadályozó tényező lehet az is, hogy az alapítók, a mai hatvanasok, hetvenesek, nem tudnak magukkal mit kezdeni, ha átadnák a céget. Félnek ettől az érzéstől, ezért húzzák-halasztják ezt a lépést. De az is gond lehet ha az alapító átadja a vezetést és nem tud mit kezdeni magával, ha még szellemileg és fizikailag aktív. Az is előfordulhat, hogy nincs utód, ezért interim menedzsmentben, vagy valamilyen más működési megoldásban kell gondolkodni. Néha az is gondot jelent, ha több utód is van. Egyrészt előfordulhat, hogy egyik gyerek sem fogékony a családi gazdaság továbbvitelére, inkább művészetben, sportban, vagy egyéb tevékenységben szeretne kitűnni, ahhoz van tehetsége.
Gondot jelenthet, ha csak az egyik gyermek kíván a cégben tevékenykedni. Ez egy más jellegű kérdés, tisztán anyagi jellegű. Az sem könnyebb szituáció, ha mondjuk, mindkét gyermek szeretne a cégben maradni, s vezetőként dolgozni. Ilyenkor az idősebb gyerek helyzeti előnyben van. Mire a fiatalabb is belépne a cégbe, ő már vezető pozícióban van, amit nem szívesen engedne át másnak. Bonyolíthatja a helyzetet, ha az utód házastársa is bekerül a cégbe, miközben esetleg a többi testvér” csak” tulajdonosként működik. Ilyenkor megoldás lehet a családi alkotmány, amit például az Oázis kertészeti vállalatnál már jól bevezettek. A Zwack család viszont arra példa, hogy a két utód remekül elosztja egymás között a feladatokat, s mindkettő munkája fontos a cég működtetéséhez.  A fenti példák azt jelzik, hogy rendkívül bonyolult az utódlás, látszólag egyszerű kérdése. Nagy igény van a FAME-hez hasonló nemzetközi programokra, ahol tanítani lehet a generációváltás előtt állókat, vagy éppen esettanulmányokkal bemutatni a jó és rossz példákat.
 
 A CSVOE november 24-25-én két napos online konferenciát szervezett, sok, témába vágó előadással.   A Youtube csatornán 158 ezren nézték meg az egyes előadásokat, a Facebook kampány során 190 ezer embert értünk el. Ezek a számok azt jelzik, óriási az érdeklődés e téma iránt, sokan kíváncsiak arra, mások hogyan csinálják, vagy hogyan kellene csinálni. Éppen ezért elhatároztuk, hogy a jövő év tavaszán az MGYOSZ-szal és a Kisvállalkozásfejlesztési Alapítvánnyal közösen tovább elemezzük e témát egy konferencia keretében.



2018 december 22.

Minden velünk együttműködő Szervezetnek, és munkatársainknak:
B  U  É  K



2018 december 6.
 

A Családi Vállakozások Országos Egyesület Közhasznú Alapítványa
az Oktatás és Kultúra támogatására, évzáró megbeszélése.(CSOVE Közhasznú Alapítvány)

Jelen vannak: dr. Berendi Péter  elnök dr. Deák Csaba , dr. Karcsics Éva                                                                                                                 

Kuratóriumi tagok
dr. Rudas László CSAVE Elnök és   Borbély László vendégek.                                                                                                    
A megnyitás után Berendi Péter üdvözli a megjelenteket.
Jelen emlékeztető elválaszthatatlan mellékletét képezi a december 5-én e-mail útján megküldött:
-Meghívó                                                                                                                                     
-A CSAVE Alapítvány szakmai munkájára tett javaslatok                                                      
-Kiegészítés a Munkaterv 2 anyagához
című nyomtatványok.
A fent említett anyagokban foglaltak alapján az alábbi döntések születtek, melyeket a jelenlévők egyhangúlag elfogadtak.
 
Az alapszabályban rögzített 5 fő kuratóriumi tagok számát 7 főre emeljük.               
Indok: Egy tag, átmenetileg külföldön tartózkodik, valamint az új feladatok szétosztása szükségessé teszi a megnövekedett létszámot.                                  
Tudomásul vettük Horváth Dénes távozását.
                                            
Új Kuratóriumi tagok:                                                                                                   
Lakatos Zsuzsanna     
Kisvállalkozás  Fejlesztési Alapítvány igazgató   
Pál Attila,
Primactiva Kft operatív igazgató                
Borbély László
SPA Tudásbázis kft ügyvezető ig.                                               
 
Új Felügyelő Bizottsági tag (elnök)
Schvarczenberger Istvánné BMS Kft ügyvezető ig.

Lengyel László korábbi elnök sajnálatos halála miatt került megválasztásra az új elnök.
Az Alapítványt bemutató, - Honlap és Facebook- eddig elkészült anyagok módosításainak felülvizsgálatával és későbbiekben történő felügyeletével Borbély Lászlót bízzuk meg. (Kivitelező, Zsiráf Kft)
Az Alapítvány logóját megváltoztatva, felvesszük a családbanmaradt.hu anyagban kialakított logót, ezzel is jelezve, az Egyesület és az Alapítvány szoros együttműködési gyakorlatát.

2019 január 1 után ismerté válik az SZJA 1% gyűjtésének nyilvántartási száma. Ezt követően 4 hónapig az Alapítvány vezetésének fő feladata erre kell, hogy irányuljon.
 

A kuratóriumi tagok egy-két képzési anyagot készítenek, mint egy próbát a 2019 első félévi előadásokhoz. Ennek a témának az összefogására Borbély Lászlót kértük fel. -
Új témaként napirendre vettük a Középiskolák 3-4 osztályai számára tartandó ismertető előadások szervezését, a vállalkozás témája iránt érdeklődőknek.
A fiatal művészek támogatására (havonta) negyedévente egyszer pódiumot biztosítunk a Lánchíd Szalonban.
Megkezdjük a tárgyalásokat a Neumann János Egyetemmel, az Együttműködési megállapodás létrehozatalára




2018 november 26.

Családi Vállalkozások Országos Egyesület Közhasznú Alapítványának programja középiskolák számára.
A 4 évvel évvel ezelőtt alapított, és az oktatást, valamint a kultúra támogatást célul tűző program egyik sarkalatos feladata, a fiatalok Vállalkozóvá válásának segítsége.
Ezt a feladatot több ismert Egyetem közreműködésével már évek óta gyakoroljuk, - valósítjuk meg.
E mellett igény jelentkezett, hogy a fiatalabbak, már a középiskolák utolsó egy- két évében ismereteket szerezzenek, akik potenciális utódok, a szülők által alapított vállalatok vezetésében. Természetesen gondolunk azokra a fiatalokra is akik háttér nélkül vállalkozás létesítésében gondolkodnak. Az Ő számukra ezek az ismertetők különösen fontosak lehetnek.
Ismert tény, hogy a magyar gazdaság döntő termelési hátterét a kis és közép vállalkozások adják, és ezen belül a családi vállalkozások jelentős mennyiséget alkotnak.
Az Egyesület Alapítványában tevékenykedő személyek sok évtizedes vezetői tapasztalattal rendelkeznek, és a gyakorlatban szerzett ismereteiket mesélik el, köznapi nyelven az érdeklődő fiataloknak.
Természetesen ezeken az 1 óra időtartamú előadáson interaktív módon kapcsolóhatnak be a gyermekek.
A workshopnak is nevezhető beszélgetés előzetes egyeztetés alapján kerül megrendezésre. A szolgáltatás az iskola számára teljesen ingyenes.
Kérésünk csak a szervezésre irányúl. Optimális létszám 10-15 fő. 
Az időpontot az iskola határozza meg.
Érdeklődés esetén, a Kuratórium elnöke, dr. Berendi Péter a Roland Divatház alapítója személyesen egyeztet az iskola által kijelölt „kapcsolattartó” személlyel.
Az első workshopra 2019 január 20-30 között (és után) kerülhet sor Kapcsolat:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.



2018 szeptember 4.

A korábban megkapott Közhasznú cím használata végleges engedélyt kapott. 2019 januárjában kerülünk fel a hivatalos listára.


2018 június 16.

Az Alapítvány ,és együttműködő Szervezetek minden munkatársának kellemes nyaralást kívánunk. Szeptemberben folytatjuk.


CSVOE Közhasznú Alapítvány Kuratóriumi megbeszélés

2018. március 22.


Jelen vannak:
Dr. Berendi Péter, a Kuratórium elnöke
dr. Deák Csaba (Miskolci Egyetem)
Karcsics Éva (Neumann János Egyetem)
dr. Csővári István jogász

Kuratóriumi tagok
Fehér Krisztián CSVOE Főtitkár,
Borbély László CSVOE tag, ügyvezető,
mint vendégek
Lengyel Tibor Felügyelő Bizottsági elnök,
Papp Szilvia FB tag

Időpont:
2018. március 22.

Tárgy:
Beszámoló a bekövetkezett személyi, és az Alapítvány működését érintő változásokról. Tájékoztató a 2018 évi tervekről.
Előadó: dr. Berendi Péter elnök
A megbeszélés teljes tartalmi anyagát a jelenlévők megkapták. Az anyagot az alapító CSVOE elnöksége korábban tudomásul vette.

Személyi változások:
A kuratórium új tagja: dr. Csővári István ügyvéd
A korábbi Kuratóriumi tagok közül Blaskovics Dávid és Peredi Zoltán törlésre kerültek.
A Kuratórium elfogadta a következőket:
Fehér Krisztián és Borbély László az Alapítvány (Kuratórium) munkáját segíti a jövőben).
A későbbiekben részletezendő tevékenységhez felkérjük a BGE képviselőjét, hogy vegyen részt az Alapítvány (Kuratórium) munkájában.
Szervezeti Változás: (Jóváhagyás 11.Pk.60664/2014/14)

Az Alapítvány új neve:
Családi Vállalkozások Országos Egyesület Közhasznú Alapítványa az Oktatás és Kultúra támogatására.

Jogállása:
Közhasznú, nonprofit Alapítvány

Hivatalos rövidítés:
CSVOE Közhasznú Alapítvány

Székhely:
1013 Budapest, Lánchíd u 7-9.

Fő tevékenység:
- Nevelés, oktatás és, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
- Kulturális tevékenység

 

 

Az Alapítvány főbb tevékenysége 2018-ban


Képzés, oktatás szervezése a három Egyetem hallgatói számára (költségmentes) 2018 szeptembertől. 
Külső tanfolyamok szervezése (költségtérítéses) Együttműködés kialakítása a Miskolci, Kecskeméti Neumann János, és a Budapesti Gazdasági Egyetemmel. 
A „régi” elképzelések (mentorálas) működtetése, ha a feltételek adottak lesznek.
A Kultúra támogatása, a kezdő és fiatal művészeken keresztül.

Egyéb információk:
A honlap és a facebook átalakítására, a Zsiráf Kreatív Ügynökségtől kapott megbízást.
A Honlap új Domain neve: www.csvoe-alapitvany.hu lesz.
2018. évre szóló, Civil szervezetek - Alapítványok működtetést segítő pályázaton indultunk. Még nincs eredmény

Azonnali feladatok:
A közhasznúság adminisztrációs feltételeit végrehajtani. Az új honalap és Facebook tartalmát feltölteni. Meg kell kezdeni a BGE-vel való együttműködés részleteinek megbeszélését.

2018. március 23.

dr. Berendi Péter
a Kuratórium Elnöke
                                                                                     

                                                                                                        

Az első Családi vállalkozásokkal foglalkozó workshop
 

Az első előadás  nagyon fontos volt  számunkra. Relatív hosszabb szünet után, a három évvel ezelőtt Alapított Mentor Lánc Alapítvány nevet változtatott, és tevékenységét más tartalommal töltöttük meg. A régi szervezet nagyon aktív volt, de legfőbb célját, a fiatal végzős egyetemisták – főiskolások támogatását (akik vállalkozni szerettek volna) külső támogatás hiányában nem tudtuk teljesíteni.

Az új célkitűzések egyik legfontosabb feladata a Családi Vállalkozások belső gondjainak, és a gazdálkodással összefüggő kérdéseinek Workshop formájában történő taglalása. Ezt a témát sorozatnak szánjuk.

Reméljük nagy érdeklődéssel fogunk a jövőben  találkozni. Minden hónapban tervezünk belső és külső előadókkal egy-egy programot.

Itt jegyzem meg, hogy mindenkitől szívesen fogadunk kérdéseket, érdekes esetek leírását, amelyet nyilvánossá teszünk, és interaktív módon megbeszéljük.

Honlapunkon a csvoe-alapitvany.hu-n folyamatosan adunk hírt a munkánkról, és mindenről, ami az Alapítványban történik. Itt egyébként olvashatóak a régen történt tevékenységeink is.

Rövidesen átalakítjuk a facebook oldalunkat is, amiről szintén a honlapon fogunk beszámolni.

A honlapon található az e-mail címünk. Aki szeretne közvetlenül is kapcsolatban maradni, vagy van ötlete, javaslata akkor arra a címre szívesen várunk anyagokat.

Lehetőség van arra is, hogy létrehozzunk egy központi e-mail címet is – természetesen önkéntes alapon – azok számára, akik nem egyesületi tagok, és így automatikusa minden hírt, meghívót ezen a címen keresztül tudunk közzé tenni. Akit érdekel, az adja meg az e-mail elérhetőségét  az Alapítvány e-mail címén keresztül.

A nyitó programon két kuratóriumi tagunk  szakemberünk beszélt, a meghívóban is feltüntetett kérdésekről. A következőkben Őket szeretném bemutatni:

Csővári István: A Jalsovszky Ügyvédi Iroda partnere, ügyvéd és adószakértő. Rendszeres meghívott előadója a Corvinus Egyetemnek. 15 éves tapasztalattal rendelkezik az adózás, vagyontervezés területén. Minden fontosabb adónem a szakterületébe tartozik, de kiemelt tapasztalattal rendelkezik a vállalatértékesítés, cégcsoportok kialakítása és restrukturálása terén.

Horváth Dénes MBA: Az S. Horváth Ügyvédi és Mediációs Iroda Mediációs Szolgáltatások üzletágának vezetője, menedzsment tanácsadó és gazdasági mediátor. Rendszeres előadója a Corvinus Egyetemnek. 15 éves tapasztalattal rendelkezik szervezettervezés és vezetésszervezés területeken. Szakterülete a családi vállalkozások és vállalatok irányítási- és döntéshozó rendszerei, valamint utódlási folyamatai. Ezen felül a családi vállalatokon belüli családi és szervezeti vitarendezés. Ügyvéd feleségével maga is családi vállalkozást vezet, ahogy az Iroda neve is utal rá.

Az előadások vázát képező gondolatokat az alábbiakban mutatom be:

  1. Csővári István előadása

Minden cégtulajdonos szembesül egyszer azzal a döntési helyzettel, hogy mi legyen a cégével, amikor visszavonul.
Sokféle szituáció felmerülhet:

  1. Leszármazottak tulajdonába/irányításába adni a céget
    1. egyszerű vs. bonyolult esetek
    2. milyen jogi eszközökkel lehet a családi vitát megelőzni
    3. nyereségfelosztás, cégirányítás kérdései, lehetőségei
    4. társasági szerződés és szindikátusi szerződés
  2. Cégeladás
    1. Hogyan néz ki egy ilyen projekt? Hogyan kell ezt leszervezni? – figyelemmel arra, hogy a cégeladás „egyszer az életben” projekt, amiben a tulajdonosoknak nem szokott tapasztalata lenne
    2. adózási kérdések, adóoptimalizálási lehetőségek
  3. Cégtulajdon átadása bizalmi vagyonkezelésbe
    1. bizalmi vagyonkezelés lényege
    2. bvk jelene
    3. bvk jövője

Horváth Dénes előadása:

  1. A családi vállalatok bonyolult szervezeti összetétele és összetett érdekrendszere ezeket a cégeket különösen érzékennyé teszi az érdekellentétek és konfliktusok kialakulására.
  2. Ha nem kezeljük megfelelően, az elmérgesedő konfliktusok alááshatják a cég sikerét és a családi harmóniát is.
  3. A jó hír az, hogy a családi cégekben előforduló konfliktusok nagy részét előre lehet jelezni és sikerrel is lehet kezelni.
  4. Ha megfelelően kezeljük a cégben érdekelt családtagok közötti konfliktusokat, azok erősebbé teszik a céget és összetartóbbá a családot.
  5. Melyek a konfliktusok forrásai egy családi cégben?
  6. Hogyan keletkeznek a konfliktusok és hogyan fejlődhetnek nyílt háborúvá?
  7. Hogyan terelhetjük a konfliktusokat racionális tárgyalásos keretek közé?
  8. Milyen eszközökkel teremthetjük meg a folyamatos érdekegyeztetés rendszerét a családi cégen belül?
  9. Példák mentén beszélünk a családi cégek mindennapi konfliktuskezeléséről
     


Áprilisi és májusi hírek


Április és május hónapban több érdekes esemény zajlott a ML ALAPÍTVÁNY háza táján.

  • A Budapesti Gazdasági Egyetem meghívására , a Kuratórium elnöke és a Családi Vállalkozások  elnökségi tagja előadást tartott a generációváltás aktuális kérdéseiről.
  • A K&K Magazin üzleti reggelijén Berendi Péter monda el egy Vállalkozás indítás történetét a  Roland Divatház példájával illusztrálva.
  • Az IBS Üzleti Főiskola szervezésében érdekes újdonságkét, egy elméleti tanóra keretében,  az Alapítványban közreműködők - gyakorló vállalkozás tulajdonosok - tapasztalataik alapján egészítették ki a  tananyagban elhangzó témákat.
  • Az Alapítvány újabb kapcsolatot hozott létre a Cambridge Business Academy-vel.  dr. Berendi Péter egy tanóra keretében válaszolt, - az Akadémia egyik tanárának -  dr. Karcsics Évának, az általa feltett kérdésekre, -amelyek egy vállalkozás indításának kérdéseit tartalmazták. Az előadásokról készül fényképek itt tekinthetőek meg.

2016. május 9.

dr. Berendi Péter
MLA Kuratórium elnöke

 


OKTATÁSI - KÉPZÉSI TERV 2016 - 2017.
 

A Családi Vállalkozások Országos Egyesülete által alapított „Mentor Lánc a Fiatal Vállalkozókért” Alapítvány (a továbbiakban MLA) jóváhagyott és bejegyzett Alapító Okirata szerinti céljai:

  • Kezdő és fiatal vállalkozók (felső korhatár: 35 év) hosszantartó és folyamatos segítése, képzése, működésük alapfeltételeinek pénzügyi támogatása,
  • segítség nemzetközi tapasztalatok megszerzésében,
  • középiskolák végzős tanulói számára a vállalkozói létről, a vállalkozói tudatosságról információs, interaktív előadások szervezése,
  • terveink és céljaink különféle módon történő népszerűsítése: médiumokon keresztül, illetve együttműködési szerződéssel alátámasztott Társszervezeti segítséggel,
  • konferenciák szervezése,
  • a Mentor Lánchoz való csatlakozás általános népszerűsítése.

A 2016. február 11-én megtartott MLA Kuratóriumi ülés döntése alapján sor került az

MLA Oktatási Munkacsoportjának

a felállítására,- fenti célokkal összhangban - az oktatási, képzési tevékenység megerősítése és kiszélesítése érdekében.

Ennek első lépéseként készült el ez a kiadvány, amely az MLA 2016 -17. évi oktatási - képzési tevékenységéről ad egy rövid, informatív áttekintést a Tisztelt Olvasónak.

Reményeim szerint a kiadványban mindenki talál a maga számára érdekes, tématerületeket, hasznos információkat.

Az MLA tevékenységével kapcsolatban beérkező visszajelzések, az egyes témakörök és képzési formák iránt jelentkező igények számunkra utat fognak mutatni arra vonatkozóan, hogy a jövőben még inkább a valós piaci igényekhez, a „való élet elvárásaihoz” igazítva, hatékonyabban tudjunk a fenti célok valóra váltásán az MLA Oktatási Munkacsoportjának tagjaival közösen munkálkodni.

Ebben a szellemben kívánok Mindenkinek hasznos olvasást.

2016. április 4.

dr. Berendi Péter
MLA Kuratórium elnöke


Az MLA oktatási munkacsoportjának tagjai, akik egyben a képzéseket is végzik:

  • dr. Berendi Péter, MLA Kuratóriumi elnök, Roland Divatház Zrt. alapító tulajdonos
  • Karcsics Éva, MLA Kuratóriumi tag, IBS Nemzetközi Főiskola főiskolai tanár
  • Enyingi Éva, MLA Kuratóriumi tag, Simple 3 Kft partner tulajdonos
  • Peredy Zoltán, MLA Kuratóriumi tag, IBS Nemzetközi Főiskola óraadó oktató
  • Hónig Péter, CSVOE tag, stratégiai és vezetési tanácsadó
  • Szabó László, CSVOE elnökség tagja, Szimple 3 Kft. partner tulajdonos

MLA oktatási programjának célközönsége:

  • Középiskolák diákjai, akik részére bemutatásra kerülnek a vállalkozói szemlélet ismérvei, és az önálló gazdálkodás lehetőségei.
  • Felsőoktatásban tanuló hallgatók, akik az önálló vállalkozóvá válást tervezik.   Illetve a generációváltás „átvevői” oldalán állnak.

Az MLA, a fiatalok vállalkozóvá válását, az induló vállalkozások valamint a generációváltásban résztvevők számára, az alábbiakat ajánlja:

  • a képzési lehetőségekből önállóan kiválasztott egy vagy több téma
  • különféle ajánlott témák, egybefüggő tanfolyami képzése.
  • egyes kérdések interaktív, gyakorlati megvitatása
  • felsőfokú oktatási anyagokhoz kiegészítő jelleggel gyakorlati csatlakozás

A képzések 1-2-3 óra időtartamúak (45 perc), melyek önállóan, vagy tanfolyami rendszerben kérhetők.

A képzések, előadások gyakorlat-orientáltak.

A képzések részletes bemutatása az INFORMÁCIÓK oldalon olvashatók!
 


E M L É K E Z T E T Ő


ML Alapítvány Kuratóriumi megbeszélés
2016. február 11.

Az ML Alapítvány a fent jelzett napon évindító megbeszélést tartott. Az előre meghirdetett napirendnek megfelelően, az alábbi döntések születtek:

 A 2015 évi gazdálkodásról szóló beszámolót a Kuratóriumi tagok elfogadták. Az elkészült mérleget az Fb ellenőrizte. Azt megalapozottnak ítélte.

A Kuratórium működését megerősíteni kívánó változtatásokra tett javaslatok a következők:

  • Dr. Peredy Zoltán eddigi FB tag a jövőben a Kuratórium munkáját segíti.
  • Enyingi Éva az Egyesület tagja, a jövőben, a Kuratóriumi munkában vesz részt.
  • Dr. Peredy helyére Dobos Lászlóné az V. ker. Önkormányzat belső ellenőrzés  vezetője kerül.

Berendi Péter tájékoztatást adott, hogy január 16-án beadásra került egy pályázat, amely az Alapítvány működési költségeit hivatott támogatni.

Berendi Péter a 2016. évi feladatokat az alábbiakban javasolta:

  1. Folytatni kell az Egyetemekkel, és Főiskolákkal a kapcsolatok építését.
  2. Elegendő anyagi háttér hiányában a pályázatok helyett a képzésekre kell a fő hangsúlyt helyezni.
  3. Fokozatosan figyelni kell a kiírásra kerülő pályázatokat, annak érdekében, hogy megkezdhessük a támogató jellegű, saját pályázatok kiírását.

Az emlékeztetőben rögzített beszámolókat és minden további kérdést a Kuratórium elfogadta.

2016. február 12.

Dr. Berendi Péter

Kuratórium elnöke


 

T Á J É K O Z T A T Ó


2016. február 11-én, csütörtökön, délelőtt 11 órakor évindító megbeszélést tarunk.

Helyszín: Roland Divatház Bp. Elnök u 1.

Napirend:

  • Beszámoló a 2015. évi gazdálkodásról.
  • Személyi változások bejelentése.
  • Tájékoztatás,ez év januárjában  benyújtott pályázatról.
  • 2016. évi feladatok elfogadása.

2016. január 26.

Üdvözlettel:

Berendi Péter
kuratóriumi elnök



Összefoglaló az Alapítvány 2015-évi tevékenységéről
 

Az ML Alapítványt hivatalosan 2015. áprilisában jegyezte be a Fővárosi Törvényszék.

Az eltelt rövid 8 hónap jelentős eredményeket hozott, célkitűzéseink megvalósításának indításában.

Alapvető volt a MetLife Biztosító Zrt. anyagi segítsége, szponzorrációja. A támogatás magas összege tette lehetővé, hogy a megfelelő adminisztratív hátteret kialakítsuk.

Ezt követően meghatároztuk az első év, munkatervi feladatait.

Megindítottuk Honlapunkat.

Megkezdte működését a fiatalok gondjaival foglalkozó, Mentor Lánc Szekció.

Aláírtuk Együttműködési Megállapodásunkat két Főiskolával.

A megállapodás alapján az IBS Üzleti Főiskola, és a Budapesti Gazdasági Főiskola, Kereskedelmi,Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar hallgatói számára szerveztünk  vállalkozásindítással kapcsolatos előadásokat.

Részt vettünk a két Főiskola egész napos rendezvényén, mint Fővédnökök. Mind két eseményen, külső és belső munkatársaink előadásokat is tartottak.

Szakmailag elsősorban a megcélzott, felsőfokú végzettség előtt álló fiatalokat kerestük meg, akik vállalkozás indítását tervezik.

Megkezdtük együttműködési megbeszéléseinket a Miskolci Egyetemmel, és megtartottuk első bemutatkozó előadásunkat a Budapesti Műszaki Egyetemen a Magyar Közgazdasági Társaság Szekció ülésén.

Az eltelt 8 hónap alatt szoros együttműködést alakítottunk ki a Hotan Tanácsadó irodával, és a Simple 3 Vállalatfejlesztési Kft.-vel.

Az év végén beszámoltunk az elvégzett munkánkról, alapítónk a Családi Vállalkozások Országos Egyesületének évzáró KLUB napján.

Kuratóriumunk elnöke részt vett, egy a Kossuth Rádióban elhangzott interjú műsorban, amely a generációváltás kérdéseivel foglalkozott.

Szervezeti felépítésünkben változás következett be. Családi okból visszavonult Szabó László helyére, Vágány Juditot a BGF tanárát kértük fel a kuratóriumi tagságra.
2016. november 26-án a CSVOE Klub napot rendez. Az eseményre a BGF és az IBS Főiskolákon tanuló hallgatók vállalkozással foglalkozó szüleit is meghívtuk.

Az Alapítvány Kuratóriumának döntése alapján megkezdtük a Főiskolai Hallgatók részére a vállalkozásokkal kapcsolatos alapismeretek oktatását.

Eddig az IBS- en, a BGF-en tartottunk előadást. Ezt követi rövidesen a Metropolitan Főiskola és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen a Magyar Közgazdasági Társaság szekcióján tartandó előadás.

Az Alapítvány főtámogatójával, a MetLife Zrt.-vel megkezdtük támogatási tárgyalásainkat  2016. évre vonatkozóan.



Nagysikerű közös rendezvény


2015. október 29-én a Budapesti Gazdasági Főiskola, a CSVOE és a Mentor Lánc Alapítvány közös rendezvényt és KLUB napot tartott.

A téma az Interdiszciplináris Szimpozium 7-ik rendezvénye, az Egyesület és a Simple 3 KFT együttműködési szerződésének ünnepélyes aláírása, valamint a hallgatóság tájékoztatása az Alapítvány tevékenységéről volt.

A rendezvényen  közel kétszáz hallgató, az Egyesület jelentős számú tagsága és a meghívott VIP vendégek vettek részt.

A képek itt tekinthetők meg.



Október 29… LEGÚJABB ...


A korábban közölt egész napos konferencián a 4. számú szekciót, mely a családi vállalkozások generációváltásával foglalkozik, Alapítványunk kuratóriumi elnöke dr. Berendi Péter moderálja.”

„Vállalkozás alapítása, és működtetése” témában tartandó előadásra kérte fel Alapítványunkat, a Magyar Közgazdasági Társaság, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő szervezete.

Az előadásra 2015. november 16-án kerül sor.

Hitelpont Zrt. Pártoló tagi szerződést kötött a CSVOE-vel, Ebből az összegből komolyabb részt kap az Alapítvány, további képzések indításának fedezetére.


KLUB nap 2015. október 29.


Október 29. újfent egy emlékezetes nap lesz. KLUB napunkat, rendkívüli helyszínen a Budapesti Gazdasági Főiskolán tartjuk: 1054 Budapest Alkotmány utca 9-11.

A rendezvény szorosan kapcsolódik a Főiskola „Multidiszciplináris kihívások- sokszínű válaszok” című rendezvényéhez. A nagyszabású eseménysorozat 4 szekcióra oszlik. A Mi KLUB napunk valójában önálló esemény, de mint az egyik szekció, nyilvános, és így rendkívül sok érdeklődőre számíthatunk.

A Főiskola programja 15h-kor kezdődik, és ez lehetővé teszi, hogy akit érdekel, a többi előadást is meghallgathatja. A teljes eseményről pár napon belül papíralapú programfüzetet küldünk.

A KLUB rendezvény kezdési időpontja, mint mindig 16.30 h.

  • 16.30-17.00            Generációváltás a családi vállalkozásoknál, veszélyek és megoldások.
  • 17.00-17.30            A generációváltók közös gondolkodása ,harmonikus együttműködése.
  • 17.30-18.00            A 2010 utáni stratégiai irányváltás a magyar gazdaságpolitikában és ennek hatása a családi vállalkozásokra nézve.
  • 18.00-kor kötetlen beszélgetés kezdődik, meghívott VIP vendégek, és a Ti részetekre, a Főiskola éttermében.

Előadók:

  • Szabó László a Simple3 Vállalatfejlesztési Kft. partner tulajdonos
  • Hónig Péter volt államtitkár, és volt miniszter
  • Dr. György László A Századvég Zrt. vezető elemzője

Kivételesen, a bő program miatt a kezdés rendkívül pontos!!!

A részvételi szándékot, októbert 25-ig kérem jelezni.

2015. október 19.
Berendi Péter

 

2015. október 27.

Nagyszabású rendezvény kerül megszervezésre a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán, a Családi Vállalkozások Országos Egyesületének Fővédnökség mellett. Ezen a rendezvényen a Mentor Lánc Alapítvány is több témában előadást tart.  A rendezvény címe:

„Multidiszciplináris kihívások sokszínű válaszok”



2015. október 14.
 

Az Alapítvány megkezdte képzési munkáját.

Első jelentkező az IBS Üzleti Főiskola volt, ahol két előadást tartottunk, illetve fogunk tartani:

  • Október 14-én nappali végzős hallgatók számára (ez megtörtént),
  • December 4-én végzős levelező hallgatók és Mester kurzus számára.

Mind két alkalommal a ”Jó vezető és a jó vezetés” az előadás témája. Az előadásokat Hónig Péter, volt Államtitkár és Miniszter, jelenleg a HOTAN Tanácsadó és Képző Iroda vezetője valamint dr. Berendi Péter a Roland Divatház alapító tulajdonosa, az Alapítvány kuratóriumának elnöke tartja.


 

2015/04 Sikerrel zárult a Családi Vállalkozások napja


Óriási sikerrel zárult az április 22-én megrendezett Családi Vállalkozások Napja. Mintegy 170 főiskolai hallgató, 22 meghívott vállalkozás, a CSVOE 22 tagja, számtalan vendég és előadó részvételével zajlott a közel 5 órán át tartó rendezvény.

A legnagyobb sikere a két szekcióbeszélgetésnek volt. Az egyiken dr. Rudas László vezetésével a vállalkozás tulajdonosok a generáció váltás kérdéseiről és egyéb gazdálkodással összefüggő kérdésekről beszélgettek.

A másikon dr. Berendi Péter moderálása mellett a kezdő, fiatal vállalkozást indítani kívánó fiatalok lehetséges segítéséről, a Mentor Láncról és az Alapítványról szólt a beszélgetés. A rendezvény sajtó visszhangja is kiemelt eredményt mutat. A Duna TV, a Napi Gazdaság, az Origó, és a Kossuth Rádió is beszámolt a rendezvényről. Az esemény fénypontja annak a támogatói szerződésnek ünnepélyes aláírása volt, amelyben a MetLife zRT 1 millió Ft-ot adományozott,a most már hivatalosan is bejegyzett Mentor Lánc a Fiatal Vállalkozókért Alapítványnak.



2015/03 A CSVOE ÉS AZ IBS BEMUTATJA: CSALÁDI VÁLLALKOZÁSOK NAPJA


Sok szeretettel várjuk tagjainkat az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola és a Családi Vállalkozások Országos Egyesülete közös rendezvényén (áprilisi kihelyezett klubnapunkon), melynek címe: CSALÁDI VÁLLALKOZÁSOK NAPJA

Időpont: 2015. április 22. szerda 15-19 óráig

Helyszín: IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola Villányi úti képzési hely (Budapest XI. Villányi út 11-13.)

Program:

15.00 - Megnyitó és sajtótájékoztató (I. emelet)

Vezeti: Hadas Krisztina újságíró, szerkesztő

Közreműködik: dr. Láng László az IBS rektora és dr. Rudas László CSVOE elnöke

15.15 - 17.00 SIKERBÖRZE (I. emelet)

Hallgatók vizsgamunkája: 22 sikeres családi vállalkozás bemutatása

16.45 - 17.30: Kapcsolatépítő program Egyesületi tagoknak és a Sikerbörzén résztvevő vállalkozások tulajdonosainak (II. emelet, 216-17.)

16.45 - 17.00 Kötetlen ismerkedés egymással, a megjelent szakértőkkel és a rendezvény szervezőivel:

  • Lengyel Tibor - a Magyar Könyvelők Országos Egyesület elnöke
  • dr. Keresztény Réka - a Magyar Országos Közjegyzői Kamara képviselője
  • dr. Peredy Zoltán - az Innovációs Hivatal szakértője (a vállalkozások számára 2014-2020 között elérhető forráslehetőségek)

17.00 - 17.30 Szervezők bemutatkozása:

  • dr. Ránki Zsuzsa - az IBS Vállalati kapcsolatok központ vezetője
  • dr. Rudas László - a CSVOE elnöke

17.30- 18.30: Kerekasztal-beszélgetések két témában:

a./ Családi vállalkozások aktuális kérdései, generációváltás előkészítése.

A beszélgetést vezeti Hadas Krisztina.

Közreműködők: dr. Rudas László, CSVOE elnök, Szigeti Darryl és Kristóf Györgyi CSVOE elnökségi tagok és dr. Soltész Anikó SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány kuratóriumának elnöke

b./ Induló vállalkozások, fiatal vállalkozók támogatása: Mentor Lánc Alapítvány bemutatkozása.

A beszélgetést vezeti dr. Berendi Péter, kuratóriumi elnök.

Közreműködik: Szabó László Mentor Lánc vezető, dr. Deák Csaba kuratóriumi tag, dr. Karcsics Éva IBS főiskolai tanár és Zahorán János a Mentor Oscar különdíjat nyert MetLife képviselője.



2015/02 A METLIFE A Mentor Lánc Alapítvány fő szponzora


Néhány szó a Metlife tevékenységéről:

"A METLIFE A VILÁG LEGELISMERTEBB ÉLETBIZTOSÍTÓJA A FORTUNE MAGAZIN

A Fortune Magazin a „világ legelismertebb cégei” listáján a MetLife biztosító szerezte meg az első helyet az élet- és egészségbiztosítók közül. Tavaly a cég a második helyen végzett, 2013-ban pedig még csak az ötödik volt a rangsorban.

A Fortune „világ legelismertebb cégei” (World's Most Admired Companies) ranglistájára való felkerülés igen meghatározó tényezőnek számít a vállalati hírnév szempontjából. A rangsor összeállításakor kilenc ismérv alapján értékelik a vállalatok hírnevét és teljesítményét, ezek az innováció, a vállalati vagyon használata, a társadalmi felelősség, az emberek kezelése, a vállalatirányítás minősége, a pénzügyi stabilitás, a hosszú távú befektetések, a termékek és szolgáltatások minősége és a globális versenyképesség.

Idén az élet- és egészségbiztosítási ágazatban a MetLife szerezte meg az első helyet, amit a cég mind a 65 ezer dolgozójának megköszönt a biztosító elnök-vezérigazgatója, Steven A. Kandarian.

A MetLife a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében is jelentőset fejlődött, amit az is mutat, hogy a Bloomberg környezeti, társadalmi és irányítási teljesítmény szempontjából felállított ágazati rangsorában tíz helyet lépett előre, így a második helyen végzett."



2015/01. Évindító megbeszélést tartott a Mentor Lánc Alapítvány
 

Az Alapítvány Kuratóriumi tagjai aktuális program előkészítő megbeszélést tartottak. A

megbeszéltek az Alapítvány bejegyzése utáni teendőkről szóltak:

• az egységes szerkezetű Alapítólevél bemutatása,

• tájékoztatás a jóváhagyás kérdéseiről,

• az Alapítvány külső könyvelőirodájának kiválasztása,

• leendő szponzorok bemutatása,

• különféle kategóriákra vonatkozó adománykérő levelek kialakítása,

• a CSVOE által kötött különböző Társadalmi Szervezetekkel való együttműködés,

Alapítványra vonatkozó lehetőségeiről

Az Alapítvány működését tevékeny hozzájárulásával, az Általános Vállalkozási Főiskola, a Nemzeti

Innovációs Hivatal, és a FIVOSZ támogatja.

 
©2019 - CSVOE Közhasznú Alapítvány - 1013 Budapest, Lánchíd utca 7-9.

Keresés