Képzés-oktatás


TÁJÉKOZTATÓ A KÉPZÉSEKRŐL
 

Tekintettel arra, hogy a vállalkozói lét „egy külön szakma”, amelynek előnyeit, buktatóit és a hozzákapcsolódó egyéb járulékos szakmai dolgait minden gyakorló és leendő vállalkozónak „készség szintjén” ismernie kell, így a CSVOE Alapítvány képzései alapvetően vállalkozás-menedzsment szemléletűek, amelynek célja, hogy a kezdet nehézségein átsegítse az érintetteket.

 Ennek megfelelően a tematika az alábbi három nagy területet ölel fel (az egyes témakörök egymásra épülve elősegítik a vállalkozói gondolkodásmód és ismeretek elsajátítását oly módon, hogy azokat minél hamarabb tudják már „éles helyzetekben” is alkalmazni):

A célcsoport számára szakmai témakörök összefoglaló ismertetése.

Témakörök Óraszám
Mire ügyeljünk a cégalapításnál?  2
Gazdasági társasági formák – mikor melyiket érdemes választani? Előnyök és hátrányok  2
Egyéni vállalkozói lét, mint alternatíva  1
   
Konfliktuskezelés(mi a konfliktus, mik a konfliktus kialakulásának okai, különböző személyiség típusok, konfliktusok feloldásának módjai, önkontroll fejlesztésének trükkjei)

 

3
Ügyfélkezelés (CRM)A fogyasztók/ügyfelek típusai és ezek befolyásolásának módjai, a vevői szolgáltatások „testre szabásának” módjai, kifogások ügyfélbarát kezelése 2
   
Innováció menedzsment(Az innováció formái és jelentősége a cégek életében, hogyan kerülhetünk jobb pozícióba versenytársainkkal szemben, hogyan segíthet bennünket az innováció a belső folyamataink hatékonyabbá tételében, a különböző előírásoknak, szabványoknak való jobb megfelelésben, a piacra lépési esélyeink növelésében, a szükséges fejlesztések fedezetét saját erőből gazdálkodjam ki vagy külső forrást vonjak be, avagy érdemes-e kivárni, mi a szellemi tulajdon/vagyon és mit kezdjek vele)

 

5
 Vezetői magatartás alapelveiVezetési elvek és azok gyakorlata

Veszteséges   gazdálkodás speciális okai

13

3

Vállalkozások finanszírozási lehetőségei

(Finanszírozás és versenyképesség összefüggései, a belső és külső finanszírozás lehetőségei, intézményesült és nem intézményesült formák, a külső forrás bevonás különböző típusai: mikor melyik mire való, ezek előnyei és kockázatai, elérhető hazai és EU fejlesztési források, hasznos linkek)

4

Tárgyalás és érvelés technika, asszertív kommunikáció alapjai

(Üzleti tárgyalás felépítése és folyamata, érvelés és kérdezés technika, nehéz partnerek kezelése, az együttműködés hatékony formáinak a kialakítása, a motiválás eszközei)

3

Piac és versenytársak felmérése, elemzése

(a lehetséges versenytársak beazonosítása, a versenytársakról történő információszerzés lehetséges csatornái, miben tudunk különbözni a versenytársainktól, a lehetséges piacok típusai, szintjei, belépési korlátok és költségek, ezek kezelésének módjai, milyen lehetséges stratégiákat követhetünk a sikeres piacra lépés érdekében)

3
Marketing trendek  2

Üzleti modellek, avagy a jövő tervezése, stratégiai döntések

(Üzleti modell fogalma, típusai, mikor melyiket válasszam, érdemes-e egy, az eddigiektől eltérő modellt választanom, az üzleti modell megvalósítása avagy stratégiai tervezés és jövőkép)

2
   
Nyereséges üzletek a XXI. században, avagy az üzletfejlesztés alapja(Hogyan tegyük hatékonyabbá üzleti folyamatainkat, hogyan készüljünk fel a potenciális vevő igényeire, hogyan keltsük fel az érdeklődést magunk és a cégünk termékei irányába, az értékesítési folyamat lépései, lehetséges csatornái és stratégiái,) 2
Esettanulmányok*  6
Módszertani elemek**  2
Összesen:  

 

Egy-egy modult akár több előadó is előadhat akár megosztva, akár egymást helyettesítve

Az egyes modulok tetszés szerinti alkalommal és helyszínnel megismételhetőek.

  • * A tankönyvekből, képzési anyagokból elsajátítható ismeretek mellett konkrét “esettanulmányokra” is szükség van (már rutinos, “tapasztalt” vállalkozók elmondanak egy-két tanulságos esetet a saját gyakorlatukból, a hallgatók bevonásával kiemelve a tanulságokat.
  • **Figyelemfelkeltésnek néhány “módszertani” elemet is célszerű bevinni a képzésbe:“tippek és trükkök” hogyan lehet az üzleti folyamatokat hatékonyabbé tenni, ezáltal a pénzügyi eredményeinket javítani, hogyan kísérjük figyelemmel versenytársainkat, a stratégiai döntéseket hogyan lehet megalapozottabbá tenni, stb.

 

A

B C

Középiskolák

III-IV. osztály

Vállalkozói képzés, végzős felsőfokú hallgatóknak

Vállalkozást indítók számára, akik már döntöttek

Általános tájékoztató az önállóság/vállalkozás miben létéről Elméleti anyagok gyakorlati példákkal (esettanulmányok, módszertani tippek/trükkök) alátámasztva

Gyakorlati élet vezetői feladatai

Jelenlegi partnereink:

  • Budapesti Gazdasági Egyetem
  • Miskolci Egyetem
  • Kecskeméti Neumann János Egyetem (megállapodás előkészítés alatt)

VI) Időbeli ütemezés

A fenti kiadványban vázolt tevékenységekhez tartozó részletes képzési terv kimunkálása, a fenti feladatok megvalósítása fedezetének előteremtése (pályázatok, szponzorok), az együttműködő partner szervezetekkel lefolytatandó egyeztetések miatt a fenti képzések várhatóan 2016. II. félévétől indulnak be.

2016. április 4.

©2019 - CSVOE Közhasznú Alapítvány - 1013 Budapest, Lánchíd utca 7-9.

Keresés